Vrijdag, 3 augustus: Mammoth Lake

3 augustus 2018 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Kilometers highway, zo'n 200 km lang een rechte weg voor ons. Zover je maar kunt kijken alleen maar rotsbergen, droge vlaktes, af en toe een uitgedroogd struikje. Een maanlandschap! Heel apart om te zien. Na enkele uren rijden we het National Park uit. Langzaam bereiken we de bewoonde wereld weer. Het landschap verandert in kleine typische Amerikaanse dorpjes, groene vlaktes, en bergen met veel dennebomen.

Laat in de middag checken we in bij Best Western Hotel in Mammoth Lake. Een super toeristisch dorp wat vooral in de winter populair is bij skiërs.
We vragen aan de receptie of de Tioga Pass open is, aangezien we morgen naar Yosemite national Park gaan. Hier krijgen we het verontrustende bericht dat de pass gesloten is. Alles is gesloten in Yosemite Park. Alles en iedereen is geëvacueerd! Ze telefoneert zelfs nog naar het hotel van ons in Yosemite Park: geen gehoor! Veel brand.
Vreemd.. het laatste bericht wat wij hebben van ons reisbureau is dat het park vrijdag om 16.00 uur open zou gaan. Wat nu? Vooral rustig blijven ha ha. We mailen ons reisbureau in Venlo of zij 2 nieuwe overnachtingen kunnen regelen. We kunnen op dit moment ook niet veel meer doen. En we wilde zo ontzettend graag naar Yosemite national Park gaan! Balen. 😩🤠 Maar ja, hier is niets aan te doen.

Van de schrik bekomen gaan we eten in een kneuterig, maar super lekker Mexicaans restaurant. Morgen zien we wel weer verder.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mariette Janssen:
    4 augustus 2018
    Hier staat dat het park in ieder geval tot 5 augustus gesloten blijft.
    Voorzichtig aan dus!!