Zaterdag, 4 augustus: Modesto

4 augustus 2018 - Modesto, California, Verenigde Staten

Van het reisbureau hebben we bericht gekregen dat ze een hotel voor 2 nachten hebben geboekt in Modesto. Een enorm grote stad 250 km. voor San Francisco. Mooi geregeld, maar hoe komen we daar? We hebben 3 optie's:

1ste via de Tioga Pass , helaas deze is gedeeltelijk dicht, dus dat wordt niks, 2e optie via de Sonora Pass, deze weg is  200 km. lang en gaat via kronkelwegen dwars door de bergen heen, reisduur is ongeveer 6 uur, en dan nog eens  300 km. snelweg.  Ook geen optie dus ! De laatste optie is compleet achter en langs de bergkloven heen rijden, helemaal naar South Lake Tahou, via Sacramento terug naar Modesto.  Reisduur ongeveer  8 uur !!

We kiezen voor de laatste optie..... lang duurt  de reis, uur na uur, bergketen, na bergketen, bocht na bocht. Ik heb het gevoel dat we 2 keer door Oostenrijk en 2x door Italie gereden hebben zoveel bergen en haarspeldbochten en dennebomen heb ik gezien. We maken nog een stop bij het leuke toeristenplaatsje South Lake Tahou.  We hervaten de reis. Guus en Gijs slapen veel en kijken films op hun mobieltjes. De uren kruipen voorbij, eindelijk zijn we uit de bergen. We moeten nog en paar uur.

Tot overmaat van ramp is de telefoon leeg waar de navigatie op staat.  We stoppen bij de dichts bijzijnde supermarkt plazza. Daar laden de telefoon op en rijden we verder.  Eindelijk een bord Modesto, nog 30 miles, het schiet op. Nu het hotel nog vinden. Gelukkig hebben we dat vrij snel gevonden,  Settle Inn, helaas ook dit hotel zijn ze aan het verbouwen (hebben wij weer !!!). Eindelijk, zo rond de klok van 20.00 uur liggen we allemaal doodmoe op bed. De kamer die wij hebben ziet er super mooi uit. Gelukkig...

Het was een vermoeiende dag  voor iedereen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl