Dinsdag, 7 augustus: San Francisco

7 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het is koud vandaag .... 19 graden. Omdat er teveel hoogteverschillen en steile straten zijn gaan we niet met de fiets, maar met de auto naar The Golden Gate Bridge. De brug is ongeveer 3 km lang en "hangt" zo'n 67 meter boven water. Helaas is het vandaag erg mistig en bewolkt, zodat we niet de gehele brug op de foto kunnen krijgen. Erg jammer. Eenmaal de brug over rijden we een leuk plaatsje binnen: Sausalito.  Hier wandelen we wat rond en drinken we een heerlijk kopje koffie. We rijden weer terug de brug over (nog steeds mistig !) en gaan naar het Golden Gate Park.

's avonds maken we kennis met de Uber taxi,  een grappige chauffeur die fan is van Barcelona en een zelfgemaakt Youtube filmpje heeft genaamd "mambo Messi". Hij brengt ons naar een Ierse Pub.  De terugweg besluiten we om te wandelen. We wandelen, klimmen en dalen door de stad. We komen op de Lombard Street uit, Een van de mooiste / steilste straten van San Francisco. Ons hotel ligt ook de Lombard Straat. De straat is enkele kilometers lang en een stijgingspercentage van 21 %. Vanaf het bovenste einde van de straat heb je een prachtig uitzicht naar beneden. De straat is alleen bergafwaarts te berijden en slingert in scherpe bochten tussen voortuinen met heggen en hortensia's.   Zeer apart om te zien (en zwaar om te bewandelen, ha ha)