Maandag, 6 augustus: San Francisco

6 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na 2 uurtjes rijden komen we aan in San Francisco. De rit er naar toe ging voorspoedig, alleen erg druk op de weg: 5 baans Highway, auto's en vrachtauto's flitsen aan alle kanten voorbij.

We moeten eerst tol betalen om de stad in te komen, al snel hebben we ons hotel gevonden, op de Lombard Street.

Wat meteen al opvalt hier zijn de steile straten, en de enorme hoogteverschillen. Na het inchecken wandelen we naar Fisherman's Wharf, een van de bekendste toeristische attracties van hier. Een leuke boulevard met veel eettentjes, winkeltjes, zeemanskroegjes, erg gezellig maar ook heel erg druk. Ook erg leuk is Pier 39, waar ook een zeeleeuwenkolonie op plateau's liggen, veel straatartiesten, snuisterijen, van alles en nog wat. Op korte afstand van de kust en boulevard ligt het voormalige gevangeniseiland Alcatraz en heel in de verte de Golden Gate Bridge.

We verlaten de drukte en gaan naar de bioscoop, AMC IMAX.een giga bioscoop 4 verdiepingen groot, 14 zalen:  daar zien we de film Mission Impossibel -   the Fall Out.  Het echte mannen film, de jongens hebben dan ook genoten !