Woensdag, 8 augustus Pacific Highway

8 augustus 2018 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Vandaag een lange reisdag. We verlaten op tijd San Francisco en willen via de prachtige Coastway naar Santa Barbara rijden.  De complete route (dus helemaal naar Los Angeles) is zo'n 800 km langs de kust. Dat  gaan we dus niet halen in een dag!.  Achteraf hadden we deze route beter in 2 dagen kunnen doen.

We besluiten om het eerste stuk via de snelweg te doen. Via San Jose, Santa Cruz en  Monterey, komen we op de tolweg 17-Mile Drive Way. Het is een stuk prive grond van miljonairs die daar allemaal hun golfterreinen bezitten. We rijden langs de kust en hebben mooie uitzichten. Helaas is het nog erg mistig. Soms zit het potdicht en dan ineens is het weer open en breekt de zon door. Het is een lange, maar wel hele mooi rit. Later in de middag is de mist helemaal verdwenen.

In Santa Maria gaan we een hapje eten, vervolgens rijden we via de route 101 door naar Santa Barbara. Een mooi gebied.

Vandaag hebben we zoveel verschillende landschappen gezien, het ene moment waan je je in de Schotse Hooglanden met z'n kliffen, het andere moment in de duinen met de prachtige zee, dan weer in Toscane, met z'n  koren-gele velden en veel groen. Het laatste stuk naar Santa Barbara is ook super mooi. Veel boerenbedrijven, veel bergen, heuvels en heel veel ranches !

We bereiken vroeg in de avond ons hotel Mason Beach Inn en nemen nog een plons in het zwembad.