Donderdag, 2 augustus: Death Valley

2 augustus 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

We verlaten Las Vegas en gaan op weg naar Death Valley. Een rit van ongeveer 2 uur. Deze route is werkelijk adembenemend mooi, sorry ik val steeds in herhaling  maar het is echt zo. Veel rotsblokken / gesteente, bergen, maanlandschappen. het lijkt ook op griezellandschappen. We bereiken na enige tijd Zabriskie Point: een prachtig view point in National Park Death Valley. Na 15 km. komen we aan in een verlaten ranch, heel veel palmbomen, een onafgebroken gebouw.  Het ziet er allemaal een beetje troosteloos uit. Is dit ons verblijf voor de komende nacht? We checken in, de receptioniste verontschuldigd zich dat ze aan het verbouwen zijn !! Oh vandaar. Dit complex / accommodatie doet me sterk denken aan de Columbiaanse serie Narcos. Een beetje creepie maar toch heel bijzonder.

We zoeken verkoeling bij het zwembad.... alleen is er niemand, niemand te zien hier. Heel vreemd. Het is hier 49 graden en er is niemand in het zwembad.. waar is iedereen ? Ron moet even wennen aan dit alles, vooral aan de temperatuur. Plons we gaan even zwemmen.

Na het avondeten (in een soort van kantine, het eten is erg lekker) gaan we nog op pad, We pakken de auto (heerlijk met airco) en rijden naar Bad Water Bassin. het laagst gelegen bassin op aarde, 85 meter onder zee niveau. We lopen op de houten vlonder om de zoutvlaktes te zien. Heel apart !

Daarna gaan we naar Artist's Palete, een eenrichtingsweg dwars door de prachtige berghellingen en spleten met prachtige vergezichten, en diverse kleuren  Heel mooi !

Rond 20.00 uur gaan we toch nog even zwemmen, wat blijkt, het is nu toch iets drukker. Waarschijnlijk komen de gasten in Death Valley pas rond 17.00 uur aan.

1. Lil:
    3 augustus 2018
    Ik zie een avondje bij jullie aankomen waar jullie ons alles vertellen en alle fotos van deze indrukwekkende reis laten zien.dikke kus
  2. Miranda en bart valckx:
    4 augustus 2018