Maandag, 30 juli: Grand Canyon

30 juli 2018 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag staat de zware beklimming en afdaling van de South Kaibab Trail op het programma. Na het ontbijt (pancakes, cokes, and toast) nemen we de bus richting Yaki point. De afdaling gaat prima. Weer prachtige uitzichten. Onvoorstelbaar mooi. De afdaling is iets steiler als gisteren. Dat beloofd niet veel goeds voor de beklimming, ben ik bang. We wandelen rustig verder. .. naar beneden. De jongens uiteraard voorop. Onderweg komen we nog een kudde muildieren tegen. Leuk om te zien. Na 1.5 miles komen we bij het "Ooh Aah Point" uit. Heeeel erg mooi. Hier veel foto's gemaakt. Na enige discussie besluiten we om de stoppen met dalen en gaan ons voorbereiden op de beklimming! Zwaar!! Na 5 minuten zijn Guus en Gijs alweer weg. Ik heb een doel voor ogen en dat is gewoon beginnen en op tijd stoppen om te drinken en foto's te maken. Wonder boven wonder gaat het goed.. Na enige tijd ben ik samen met Ron heelhuids boven gekomen. En in wielertermen te spreken: ik was de rode lantaarndrager. Dit is toch iets anders dan de Venloop.

Smiddags gaan we met de auto nog naar Desert View Wacthtower. Onderweg maken we nog een paar stops om, hoe kan het ook anders, om foto's te maken.

Na het eten gaan we nog even naar  Yavapai point. Daar hebben we de zon onder zien gaan. Onze laatste nacht in de Grand Canyon.