Dinsdag, 31 juli: Las Vegas

31 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We staan om 04.45 uur op om de zonsopkomst te zien vanuit Hopi Point.  Een prachtig schouwspel van oranje / geel kleuren. Heel mooi. Daarna gaan we ontbijten en gaan we richting Las Vegas. Weer een hele mooie rit. Het landschap verandert in een dorre woestijn, hier een daar een verdwaald huisje, of een afgebroken benzine station. Net voor Las Vegas maken we nog een korte trip naar de Hooverdam. Hier is het ongeveer 40 graden.

De rust en de schoonheid van de Grand Canyon verdwijnt meteen als we Las Vegas binnen rijden. Onvoorstelbaar wat een stad. We rijden over de Strip: overal, werkelijk overal is iets te zien, van de Eiffeltoren tot de piramides van Egypte van Venetie tot aan Wedding Chapels. Je weet niet waar je moet kijken.

Ons hotel (Excalibur) is een kasteeldecor met zo'n  15  torentjes. Het heeft 4000 kamers en 28 verdiepingen !  Je waant je in Middeleeuwse sfeeren. Alleen al bij de incheckbalie hangen 8 kroonluchters, die zo groot zijn als een halve woonkamer. Verder is alles ingericht in sprookjesstijl, heel mooi.  Achter de incheckbalie is een mega grote ruimte waar alleen maar gokkasten, fruitmachines en allerlei andere goktafels staan. Het knippert en het flikkert er de hele dag door. Op de 1e verdieping zijn restaurants en hele dure winkels te vinden. Teveel om op te noemen.

Wij zoeken even de rust op bij een van de 4 zwembaden (!). Even relaxen.  Naast het hotel staat het Empire State Building en het Vrijheidsbeeld. (ik dacht dat we al in New York waren geweest !),  O ja, er loopt ook nog een super grote achtbaan achter ons hotel.

Wat een indrukken allemaal, we gaan op tijd naar bed !