Zaterdag, 21 juli: New York

21 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

We maken vandaag kennis met de metro.  Lijkt simpel maar viel toch wel een beetje tegen.  Route: Grand Central Station naar City Hall vandaar te voet verder naar de plek waar voorheen  de Twin Towers hebben gestaan. Op deze plek staan nu 2 enorme bassins  ter nagedachtenis, erg indrukwekkend. Ook het 9/11 museum was bijzonder aangrijpend.  Dit kun je niet omschrijven dit moet je zelf gewoon zien. Het was er stil en iedereen was ingetogen.  Een zeer aparte sfeer.  Onvoorstelbaar wat toen allemaal gebeurd is. !

3 uur later hebben we kaartjes gekocht voor One World Observatory, het hoogste gebouw van Amerika  (541 meter).  Binnen 47 seconden waren we op de 102de etage, vanwaar we een fantastisch uitzicht hebben op de stad New York. Heel veel foto's gemaakt.

Later nog even een stukje van de Brooklyn Bridge bewandeld en lekker gegeten in een Ierse pub.  Met de metro terug naar het hotel en het regent hier terwijl in Arcen de mussen van het dak vallen !