Woensdag, 25 juli: Washington

25 juli 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

We hebben vandaag fietsen gehuurd. We starten onze tocht via The Memorial Bridge naar Arlington National Cemetery. Vandaar gaan we richting Pentagon, hoofdkantoor van Defensie. Het is het grootste kantorengebouw van de wereld. Overigens is het een oerlelijk en saai gebouw. Er werken ongeveer 5000 mensen. We fietsen rondom het gebouw. Ook hier een 9/11 monument maar veel kleiner en erg sober. Weer veel beveiliging. Wat ook opvalt  is dat er maar zeer weinig toeristen zijn: alleen 4 fietsende Nederlanders, het voelt een beetje scary !  Snel weg hier. Er mogen ook geen foto's worden gemaakt. p>

We verlaten het Pentagon en gaan via George Mason Memorial Bridge terug naar het gebied van The Mall. We fietsen langs diverse prachtige monumenten: Lincoln Memorial, Martin Luther King Memorial, Jefferson Memorial. Laat in de middag gaan Gijs en ik nog naar het Liberary of Congress: een prachtig gebouw bestaande uit 8 marmeren zuilen / bogen imposante bronzen beelden en mosaik- en muurschilderingen. Erg indrukwekkend. Rond 17.00 uur fietsen we nog een keer langs The White House en komen in een enorme regenbui terecht. Lekker douchen en we eten voor de verandering in een restaurant uit Venuzuela.

Vroeg naar bed: morgen een lange reisdag voor boeg.

1. Mariette Janssen:
    26 juli 2018
    Hallo Ron, Ankie, Guus en Gijs,
    Wij zijn vandaag weer in Arcen gearriveerd na een fantastische reis door Thailand en hebben net jullie blog zitten lezen met een broodje kaas erbij (zeer welkom na alle rijst en pittige Thaise Curry's). Zo te lezen bevallen de eerste steden al heel goed en zijn jullie actief bezig. Geniet ervan en wij zullen jullie blijven volgen. Tot gauw.
    Groetjes Marc en Mariëtte